کتابخانه عمومی خاتم الانبیا سنندج

سنندج - کانی کوزله - میدان کاوه - انتهای خ.شهید جدید الاسلام تلفن: 08733516826

کتابخانه عمومی خاتم الانبیا سنندج

سنندج - کانی کوزله - میدان کاوه - انتهای خ.شهید جدید الاسلام تلفن: 08733516826

کتابخانه عمومی خاتم الانبیا سنندج

پارک مشاهیر کُرد

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵ ب.ظ
پارک مشاهیر کُرد در سنندج به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - پارک مشاهیر همزمان با برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در زمینی به مساحت سه هزار و ٥۰۰ مترمربع احداث شده و روز چهارشنبه با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و برخی مهمانان این کنگره مورد بهره برداری قرار گرفت.

پارک مشاهیر کرد روز چهارشنبه با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان، هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه عراق، برخی نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، استاد شهیر موسیقی کُردی «مظهر خالقی»، دکتر قطب الدین صادقی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان و چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری کُرد افتتاح شد.

شهردار سنندج در حاشیه بهره برداری از این پارک اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی سال جاری استان کردستان برگزاری مراسم کنگره تجلیل از مشاهیر کُرد است.

حشمت اله صیدی گفت: با توجه به اینکه شهرداری متولی اصلی بحث تبلیغات و فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری است در برگزاری این کنگره از تمام ظرفیت‌های خود برای بهبود فضاهای شهری و مناسب سازی سطح شهر استفاده کردیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار گرفت احداث پارکی با عنوان مشاهیر کُرد بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته این پارک در منطقه آبیدر به عنوان بهترین تفرجگاه مردم شهر سنندج احداث شد.

صیدی با بیان اینکه این پارک در زمینی به مساحت سه هزار و ٥۰۰ مترمربع شامل ٥۰۰ متر سنگفرش و سه هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است، یادآور شد: نصب سردیس‌های مشاهیر کُرد از دیگر اقداماتی است که در این نصب و جانمایی شد.

شهردار سنندج تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ سردیس مشاهیر کُرد ساخته شده توسط هنرمند برجسته استان کردستان استاد هادی ضیا الدینی در این پارک نصب شده است البته این پارک قابلیت نصب ٥۰ سردیس دیگر هنرمندان و مفاخر کردستان را دارد که در صورت آماده بودن سردیس‌ها نسبت به نصب آن اقدام می‌شود.

وی گفت: روشنایی لازم در طراحی پایه این سردیس‌ها تعبیه شده و علاوه بر نام مشاهیر، مختصری از زندگینامه آنها نیز به سه زبان کُردی، فارسی و انگلیسی بر بدنه پایه سردیس‌ها درج شده است.

سردیس مشاهیر برجسته کُرد میرزا رضا کلهر، برات علی نورایی، عبدالحمید ملک الکلامی، ابراهیم یونسی، شیخ رضا طالبانی، ماموستا محوی، مظفرپرتوماه، ماموستا گوران، ماموستا نالی و امان الله خان اردلان در این پارک نصب شده است.

پارک مشاهیر کرد، در پارک جنگلی آبیدر جنب مسجد نور احداث شده است.

۹۹۳۷/‌۹۱۰۲

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
کتابخانه خاتم الانبیاء سنندج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی